Techmission010 heeft maar één missie, leerlingen uit het voortgezet onderwijs enthousiasmeren voor een technisch profiel en het ontdekken van hun technische talenten. En dit doen ze bijster goed!
Techmission010 heeft maar één missie, leerlingen uit het voortgezet onderwijs enthousiasmeren voor een technisch profiel en het ontdekken van hun technische talenten. En dit doen ze bijster goed!
Klant: Techmission
Opdrachtgever: Sherlocked
Type Werk: Promotie game
Klant: Techmission
Opdrachtgever: Sherlocked
Type Werk: Promotie game
De doorstroom van middelbare scholen naar technische opleidingen is klein. De uitstroom naar het werkveld is nog kleiner. De technische sector kampt met een enorm tekort aan werknemers en zien dat de klasjes op de opleidingen klein zijn. Dit was voor RDM Rotterdam, de gemeente Rotterdam, NPRZ en een consortium van bedrijven en instellingen dé reden om zoveel mogelijk van deze jongeren te helpen met hun keuze en hen kennis te laten maken met techniek.
Techmission is op zoek naar een beleving voor de leerlingen die hen voor altijd bij zal blijven. Sherlocked en Semaphore zijn de uitgewezen bedrijven om dat te realiseren.
De doorstroom van middelbare scholen naar technische opleidingen is klein. De uitstroom naar het werkveld is nog kleiner. De technische sector kampt met een enorm tekort aan werknemers en zien dat de klasjes op de opleidingen klein zijn. Dit was voor RDM Rotterdam, de gemeente Rotterdam, NPRZ en een consortium van bedrijven en instellingen dé reden om zoveel mogelijk van deze jongeren te helpen met hun keuze en hen kennis te laten maken met techniek.
Techmission is op zoek naar een beleving voor de leerlingen die hen voor altijd bij zal blijven. Sherlocked en Semaphore zijn de uitgewezen bedrijven om dat te realiseren.
In 2019 hebben Sherlocked en Techmission een eerste succesvolle sessie weten neer te zetten. Het is aan ons om samen met deze 2 partijen dit naar een hoger niveau te tillen.
De uitdaging was het zoeken naar verschillende aspecten binnen de techniek en dit weten uit te lichten in een game vorm die we op locatie neer konden zetten. Per game zijn er 60 leerlingen aan het spelen. Niet alleen moeten de leerlingen een ontzettend leuke tijd hebben, maar ook willen we ze laten ontdekken wat hun kwaliteiten zijn. Door middel van het toepassen van verschillende leerprincipes en game elementen, kan iedere leerling “shinen” op zijn/haar eigen manier.
In 2019 hebben Sherlocked en Techmission een eerste succesvolle sessie weten neer te zetten. Het is aan ons om samen met deze 2 partijen dit naar een hoger niveau te tillen.
De uitdaging was het zoeken naar verschillende aspecten binnen de techniek en dit weten uit te lichten in een game vorm die we op locatie neer konden zetten. Per game zijn er 60 leerlingen aan het spelen. Niet alleen moeten de leerlingen een ontzettend leuke tijd hebben, maar ook willen we ze laten ontdekken wat hun kwaliteiten zijn. Door middel van het toepassen van verschillende leerprincipes en game elementen, kan iedere leerling “shinen” op zijn/haar eigen manier.
Een één uur durende game waarbij leerlingen in de RDM loods te Rotterdam zogenaamd bezig zijn met een revolutionaire manier om energie op te wekken.
De leerlingen worden in groepjes van 4 opgesplitst en krijgen ieder een Ipad mee om hun progressie op te zien. De energysource valt uit, de chaos breekt uit en aan de leerlingen is het de taak om de energysource weer aan te krijgen. Doordat ieder groepje 6-10 minigames speelt, komen zij in aanraking met verschillende uitdagingen binnen de technische wereld. Ze maken o.a. kennis met robotica, programmeren, lasertechniek, ruimtelijk inzicht en samenwerking, met als uiteindelijk doel om voldoende energie op te wekken zodat het energie lab weer van voldoende energie is voorzien. Nadat de leerlingen voldoende energie hebben opgewekt klinkt er een gigantische knal en gaat de energysource aan met een hoop spektakel. Ze hebben het gered!
Achteraf wordt er samen met de leerlingen een debriefing gehouden, om uit te zoeken of er ontdekt is over welke kwaliteiten zij beschikken en hoe zij zich hiermee verder zouden kunnen ontwikkelen binnen de technische wereld.
Een één uur durende game waarbij leerlingen in de RDM loods te Rotterdam zogenaamd bezig zijn met een revolutionaire manier om energie op te wekken.
De leerlingen worden in groepjes van 4 opgesplitst en krijgen ieder een Ipad mee om hun progressie op te zien. De energysource valt uit, de chaos breekt uit en aan de leerlingen is het de taak om de energysource weer aan te krijgen. Doordat ieder groepje 6-10 minigames speelt, komen zij in aanraking met verschillende uitdagingen binnen de technische wereld. Ze maken o.a. kennis met robotica, programmeren, lasertechniek, ruimtelijk inzicht en samenwerking, met als uiteindelijk doel om voldoende energie op te wekken zodat het energie lab weer van voldoende energie is voorzien. Nadat de leerlingen voldoende energie hebben opgewekt klinkt er een gigantische knal en gaat de energysource aan met een hoop spektakel. Ze hebben het gered!
Achteraf wordt er samen met de leerlingen een debriefing gehouden, om uit te zoeken of er ontdekt is over welke kwaliteiten zij beschikken en hoe zij zich hiermee verder zouden kunnen ontwikkelen binnen de technische wereld.