SAS is dé leider in data analyse. Met innovatieve software en services voor analyse, kunstmatige intelligentie en gegevensbeheer helpt SAS gegevens om te zetten naar zinvolle inzichten.

SAS is dé leider in data analyse. Met innovatieve software en services voor analyse, kunstmatige intelligentie en gegevensbeheer helpt SAS gegevens om te zetten naar zinvolle inzichten.

Klant: SAS

Type Werk: Promotie game

Klant: SAS

Type Werk: Promotie game

01. DE OPDRACHT

SAS was op zoek naar een spel waarbij data analisten enthousiast zouden worden over de tool die zij promoten op het Big Data Event. Omdat SAS bang was dat het met alleen de tool een saai spel zou worden, werden wij gevraagd om een spannende ervaring te maken die de verschillende software tools zou laten uitblinken.

01. DE OPDRACHT

SAS was op zoek naar een spel waarbij data analisten enthousiast zouden worden over de tool die zij promoten op het Big Data Event. Omdat SAS bang was dat het met alleen de tool een saai spel zou worden, werden wij gevraagd om een spannende ervaring te maken die de verschillende software tools zou laten uitblinken.

02. DE UITVOERING

Nadat SAS hun wensen kenbaar hadden gemaakt en wij inzicht hadden gekregen in de tool die gepromoot ging worden, konden we aan de slag. Voor ons was het werken vanuit een digitaal product en de wereld van de data analisten nieuw en dus even aftasten. 

Omdat escaperooms destijds nog erg populair waren hebben we gebruik gemaakt van dit concept. Door de hacker “Black Widow” in het verhaal te brengen en de data scientist de hacker op te laten sporen met de tool van SAS konden we een leuke dynamiek creëren. Het product van SAS werd gepromoot en tegelijkertijd speelde de scientists een spannende game waar na de eerste dag van het event iedereen van af wist.

02. DE UITVOERING

Nadat SAS hun wensen kenbaar hadden gemaakt en wij inzicht hadden gekregen in de tool die gepromoot ging worden, konden we aan de slag. Voor ons was het werken vanuit een digitaal product en de wereld van de data analisten nieuw en dus even aftasten. 

Omdat escaperooms destijds nog erg populair waren hebben we gebruik gemaakt van dit concept. Door de hacker “Black Widow” in het verhaal te brengen en de data scientist de hacker op te laten sporen met de tool van SAS konden we een leuke dynamiek creëren. Het product van SAS werd gepromoot en tegelijkertijd speelde de scientists een spannende game waar na de eerste dag van het event iedereen van af wist.

03. HET RESULTAAT

De game was tijdens het event een groot succes! Zo groot, dat we een behoorlijke reservelijst aan moesten leggen. Het spel werd door onze professionele hosts geleid waardoor SAS slechts ondersteuning moest bieden voor het werken met de tool en zelf verder kon genieten van het event en het succes van de escaperoom. 

Met deze pop-up escaperoom die we in een aantal uren konden afbreken en/of opbouwen konden de spelers op een spannende en vernieuwende manier meer ervaren van de SAS tool. Doordat de doelgroep erg specifiek was hebben we ons meer gericht op het mentale aspect van het spel. De game heeft gedraaid op zowel het Big Data Event in Nederland als Parijs.

03. HET RESULTAAT

De game was tijdens het event een groot succes! Zo groot, dat we een behoorlijke reservelijst aan moesten leggen. Het spel werd door onze professionele hosts geleid waardoor SAS slechts ondersteuning moest bieden voor het werken met de tool en zelf verder kon genieten van het event en het succes van de escaperoom. 

Met deze pop-up escaperoom die we in een aantal uren konden afbreken en/of opbouwen konden de spelers op een spannende en vernieuwende manier meer ervaren van de SAS tool. Doordat de doelgroep erg specifiek was hebben we ons meer gericht op het mentale aspect van het spel. De game heeft gedraaid op zowel het Big Data Event in Nederland als Parijs.

Geïnteresseerd? Een vraag? Neem gerust contact met ons op!

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]

Geïnteresseerd? Een vraag? Neem gerust contact met ons op!

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]