Wie maakt er geen gebruik van Google? Google is inmiddels geïntegreerd in onze levens. Het is aanwezig in onze computers, onze huiskamers en we hebben Google soms zelfs op of aan ons lichaam. Dat maakt het niet vreemd dat wij onze vraagtekens hebben bij wat er met de gegevens gebeurt die Google ondertussen verzamelt.

Wie maakt er geen gebruik van Google? Google is inmiddels geïntegreerd in onze levens. Het is aanwezig in onze computers, onze huiskamers en we hebben Google soms zelfs op of aan ons lichaam. Dat maakt het niet vreemd dat wij onze vraagtekens hebben bij wat er met de gegevens gebeurt die Google ondertussen verzamelt.

Klant: Google

Type Werk: Promotie game

Klant: Google

Type Werk: Promotie game

01. DE OPDRACHT

Google zag dat er een probleem aan het ontstaan was binnen de EU, namelijk het wantrouwen bij de mensen over het gebruik van internet, Google en veiligheid. Google voelde de noodzaak om op een leuke manier meer duidelijkheid te scheppen over de producten van Google en hun privacy settings.

01. DE OPDRACHT

Google zag dat er een probleem aan het ontstaan was binnen de EU, namelijk het wantrouwen bij de mensen over het gebruik van internet, Google en veiligheid. Google voelde de noodzaak om op een leuke manier meer duidelijkheid te scheppen over de producten van Google en hun privacy settings.

02. DE UITVOERING

Samen met de communicatieafdeling van Google hebben we binnen 4 maanden het complete project weten te realiseren. Hierbij ontstond er een nauwe samenwerking voor het gamedesign en hebben we met verschillende creatieve sessies een ontwerp gemaakt die naast het overbrengen van de boodschap, ook een toffe ervaring aan de bezoeker zou bezorgen.

Doordat de deadline vrij krap was zijn we na het eerste ontwerp gelijk gaan bouwen om een basis neer te zetten. Vanuit deze basis konden de ontwerpers en de gamedesigners verder om de uitwerking tot in detail neer te zetten. Met een team van 20 man, ontwerpers, bouwers, programmeurs, stylisten en techneuten hebben we 1000m2 in korte tijd weten om te toveren tot Google factory.

02. DE UITVOERING

Samen met de communicatieafdeling van Google hebben we binnen 4 maanden het complete project weten te realiseren. Hierbij ontstond er een nauwe samenwerking voor het gamedesign en hebben we met verschillende creatieve sessies een ontwerp gemaakt die naast het overbrengen van de boodschap, ook een toffe ervaring aan de bezoeker zou bezorgen.

Doordat de deadline vrij krap was zijn we na het eerste ontwerp gelijk gaan bouwen om een basis neer te zetten. Vanuit deze basis konden de ontwerpers en de gamedesigners verder om de uitwerking tot in detail neer te zetten. Met een team van 20 man, ontwerpers, bouwers, programmeurs, stylisten en techneuten hebben we 1000m2 in korte tijd weten om te toveren tot Google factory.

03. HET RESULTAAT

In deze tijdelijke spelervaring in hartje Amsterdam konden spelers zich aanmelden om mee te werken in de fabriek van Google. In een betoverende “Sjaakie en de Chocoladefabriek”-achtige omgeving moeten de spelers allerlei opdracht uitvoeren om de gebruikers van Google te helpen met de producten die zij gebruiken. Gaandeweg leren de spelers zo hoe het wel of niet delen van je gegevens met Google invloed heeft op hoe de producten werken.

De wildste ideeën hebben we in Google factory kunnen uitvoeren. Een glijbaan middenin de ruimte om van A naar B te komen, een levensgrote kaart van Amsterdam waar je in kan klimmen, er was zelfs een indoor vijver!

03. HET RESULTAAT

In deze tijdelijke spelervaring in hartje Amsterdam konden spelers zich aanmelden om mee te werken in de fabriek van Google. In een betoverende “Sjaakie en de Chocoladefabriek”-achtige omgeving moeten de spelers allerlei opdracht uitvoeren om de gebruikers van Google te helpen met de producten die zij gebruiken. Gaandeweg leren de spelers zo hoe het wel of niet delen van je gegevens met Google invloed heeft op hoe de producten werken.

De wildste ideeën hebben we in Google factory kunnen uitvoeren. Een glijbaan middenin de ruimte om van A naar B te komen, een levensgrote kaart van Amsterdam waar je in kan klimmen, er was zelfs een indoor vijver!

Geïnteresseerd? Een vraag? Neem gerust contact met ons op!

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]

Geïnteresseerd? Een vraag? Neem gerust contact met ons op!

[contact-form-7 404 "Niet gevonden"]