Het is niet elke dag dat je de mogelijkheid krijgt om in de catacomben van een prachtige kerk een escaperoom te bouwen. In de iconische Arminiuskerk in Rotterdam realiseerde wij La Résidence, over de residentie van een vrijdenkende Dominee van de kerk.

In de tijd dat geloof en wetenschap recht tegen elkaar stonden omarmden de denkers van deze kerk al het idee dat geloof en wetenschap juist met elkaar verbonden moesten worden.

Het is niet elke dag dat je de mogelijkheid krijgt om in de catacomben van een prachtige kerk een escaperoom te bouwen. In de iconische Arminiuskerk in Rotterdam realiseerde wij La Résidence, over de residentie van een vrijdenkende Dominee van de kerk.

In de tijd dat geloof en wetenschap recht tegen elkaar stonden omarmden de denkers van deze kerk al het idee dat geloof en wetenschap juist met elkaar verbonden moesten worden.

Klant: Dr. Watsons

Type Werk: Leisure game

Klant: Dr. Watsons

Type Werk: Leisure game

01. DE OPDRACHT

Dr. Watsons vroeg ons een escaperoom te realiseren van ontwerp tot uitwerking. We hebben in overleg met Dr. Watsons een goed verhaal neergezet en zijn met dat gegeven een spannend spel gaan ontwikkelen. Natuurlijk hebben we gebruik gemaakt van het prachtige gebouw.

01. DE OPDRACHT

Dr. Watsons vroeg ons een escaperoom te realiseren van ontwerp tot uitwerking. We hebben in overleg met Dr. Watsons een goed verhaal neergezet en zijn met dat gegeven een spannend spel gaan ontwikkelen. Natuurlijk hebben we gebruik gemaakt van het prachtige gebouw.

02. DE UITVOERING

Na samen met Dr. Watsons een spannend verhaal in elkaar te hebben gezet was het aan ons om onder te dompelen in de periode rond 1800. We hebben uitgezocht wat er zich allemaal afspeelde rond die tijd in de Arminuskerk, maar ook rondom het christendom in het algemeen. Verder zijn we gaan zoeken naar leuke verhalen en leuke weetjes over deze periode zodat we deze konden gebruiken in de escaperoom zodat alles zou kloppen. Na een duidelijk ontwerp van de ruimtes en gamedesign konden we starten met de realisatie.

02. DE UITVOERING

Na samen met Dr. Watsons een spannend verhaal in elkaar te hebben gezet was het aan ons om onder te dompelen in de periode rond 1800. We hebben uitgezocht wat er zich allemaal afspeelde rond die tijd in de Arminuskerk, maar ook rondom het christendom in het algemeen. Verder zijn we gaan zoeken naar leuke verhalen en leuke weetjes over deze periode zodat we deze konden gebruiken in de escaperoom zodat alles zou kloppen. Na een duidelijk ontwerp van de ruimtes en gamedesign konden we starten met de realisatie.

03. HET RESULTAAT

De leidraad van het spel was de struggle van de Dominee tussen het geloof en de wetenschap. Door verschillende ruimtes te betreden kan de speler de zoektocht van de dominee volgen en zijn gedachtegangen ontrafelen. De spelers gebruiken hun hoofd en hun hart om het mysterie onder de kerk uit te pluizen. Madame Curie, Charles Darwin en psycholoog Hermann Rorschach komen aan bod waarbij hun gedachtegoed en experimenten zijn vertaald in uitdagende challenges.

03. HET RESULTAAT

De leidraad van het spel was de struggle van de Dominee tussen het geloof en de wetenschap. Door verschillende ruimtes te betreden kan de speler de zoektocht van de dominee volgen en zijn gedachtegangen ontrafelen. De spelers gebruiken hun hoofd en hun hart om het mysterie onder de kerk uit te pluizen. Madame Curie, Charles Darwin en psycholoog Hermann Rorschach komen aan bod waarbij hun gedachtegoed en experimenten zijn vertaald in uitdagende challenges.

Geïnteresseerd? Een vraag? Neem gerust contact met ons op!

Geïnteresseerd? Een vraag? Neem gerust contact met ons op!